vrijdag 4 maart 2016

Inspiratie

Veel van jullie denken dat ik alles zelf bedenk. Nou nee dus... of misschien een klein beetje. Op allerlei manieren kom ik aan inspiratie en dat wil ik dan ook graag met jullie delen. Internet is mijn grootste inspiratiebron.   

Forum 
Op fora kun je heel veel vinden en ook veel van anderen leren. Het eerste forum is het moestuinforum. Zoals de naam al zegt, alles over de moestuin. Via dit forum ben ik ook aan een aantal zaden gekomen door die te ruilen met anderen. Een leuke goedkope manier om aan verschillende zaden te komen. 
Het andere forum waar ik specifiek anderen volg en ook tips en trucs zoek is het Chilipeperforum. Zoals de naam als zegt dit gaat dus over pepers. 

Tijdschriften
Er zijn heel veel tijdschriften over tuinieren te vinden. Zoals groei en bloei, dit is overigens een vereniging met een blad. Mijn favoriete tuinblad is Cashew Stadstuinieren. Leuke artikelen over verschillende projecten, groente en tips en trucs. Ook het tijdschrift van de Belgische Angelo Dorny, De Tuin op Tafel is erg leuk. Dit ook vooral omdat er ook veel recepten in staan. 

Nieuwsbrieven
Nieuwsbrieven zijn ook een goede inspiratiebron. Hier zijn zoveel verschillende. Sommigen komen maandelijks uit, andere per week. Er zijn zoveel bedrijven die nieuwsbrieven uitbrengen dus je kunt kiezen uit verschillende thema' s zoals moestuin, tuinieren, urban growing, zoete recepten, gezonde recepten, nieuwe recepten, etc.

Blog
Net als ik zijn er velen met een blog. Het is erg leuk om te lezen hoe ieder weer op zijn eigen manier met zijn blog bezig is. Vooral Foodblogs zijn erg populair en je kunt over alles wel een blog vinden. Ook voor de moestuin zijn er verschillende blogs zoals Floors Moestuin, de Makkelijke Moestuin van Jelle en Moestuin Miep

Social Media
Op Facebook, Instagram en Pinterst is heel veel inspiratie te vinden. Mooi aansprekende foto's met heerlijke recepten. Omdat ik ook zaden en recepten uit Guatemala gebruik, volg ik op Facebook verschillende pagina's over het eten daar en de traditionele keuken. 
Pinterest is echt super. Ik heb daar dan ook al verschillende borden met recepten, maar ook tuinieren. Er zijn zo veel leuke borden te vinden. Let op Pinterest is wel verslavend!

Video
Met name in Engeland zijn heel veel programma over de moestuin. Een van mijn favoriete programma is Elys Fowler the Edible Garden en Gardeners World van de BBC. Ook op de Nederlandse en Belgische Tv komen er steeds meer programma's over de moestuin bij zoals Van Hollandse Bodem, Maartens moestuin en de moestuin volgens Wim ( Belgie) 




Zoals je ziet, ik haal overal inspiratie uit en hoop dat mijn blog ook inspiratie voor jullie is om zelf, al is het maar in het klein, ook een moestuintje te beginnen in de stad. Stadstuinieren kan overal. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten